vrijdag 13 februari 2015

MUSEFIBO II


Februari staat voor mij in het teken van mijn twintigste verjaardag, vier avonden in de week werken bij het gloednieuwe restaurant SLOOP en tussendoor mijn nieuwe stageklas leren kennen. In zo'n leuke drukke maand vind ik mijn rust in muziek, series, films en boeken. Deze maand staat de volgende media bij mij in de spotlight.

MU: Jennifer Lawrence - Hanging Tree


Ik ben groot fan van Spotify lijstjes en vanmorgen luisterde ik de Top of the Morning lijst van Spotify Nederland. Abrupt stond ik, midden in de stationshal, stil. "are you, are you, coming to the tree" Men, wat een te gek nummer. Kippenvel van mijn kruin tot mijn tenen. Ik denk persoonlijk wel dat je fan moet zijn van de films/boeken om ook zo'n gevoel te ervaren. Klik hier voor de Top of the Moring playlist.

SE: start nieuwe seizoen van Glee


Rachel's real life soap is volledig in de soep gelopen en met het schaamrood op haar kaken vlucht ze weg uit New York terug naar haar hometown. Sam, Blaine en Kurt zijn er ook en dat maakt het een groot feest. Sue heeft de Glee club verboden op William McKinley High School, maar Kurt en Rachel grijpen hun kans en richten opnieuw de Glee club op. Naast Kitty zijn er een stel nieuwe talenten bij gekomen. Wat een geweldige stemmen! Het nieuwe seizoen van Glee is in Amerika te zien op TV en in Nederland te zien op internet.

FI: To-see this month

Ik heb deze maand nog geen tijd gehad voor een filmpje, maar voor deze to-be kaskrakers ga ik zeker tijd vrij maken!

- FIFTY SHADES OF GREY: mijn lieftallige vriendinnetje organiseerde de première in het Tuschinski en ze heeft me aangestoken met een Grey virus. Ik vond de boeken leuk maar ben heel benieuwd hoe ze de pikante sessies hebben verfilmd. Voor de trailer klik dan hier.

- JUPITER ASCENDING: Ik zag het voorstukje van deze film tijdens The Hobbit en was gelijk verliefd. De film gaat over Jupiter die droomt over de sterren. Ze heeft het niet zo breed en ze moet hard werken om rond te komen. Wanneer Cain (gespeeld door Channing Tatum) haar vindt ontdekt Jupiter wat de sterren voor haar in petto hebben. Haar genetische handtekening toont aan dat zij de erfgenaam is van een buitengewone erfenis die de balans in de kosmos kan veranderen. Voor de trailer klik dan hier. (bron: Pathé)

- MICHIEL DE RUIYTER: De film over de gelijknamige zee held - of voor sommigen zee schurk -Michiel de Ruyter. Met Nederlands grootste zoals Rutger Hauer, Lieke van Lexmond en Barry Atsma. Voor de trailer klik dan hier.

BO: De rijziger - Diana Gabaldon


Op een loze vrijdag middag was ik een beetje aan het zappen op TV driftig opzoek naar iets interessants. Toen ik me herinnerde dat mijn vader onlangs HBO had aangeschaft. Helemaal in mijn hum opende ik de videotheek - zoals ze dat noemen - en stuitte op de serie Outlander. Ik ben de hele dag niet meer van de bank af gekomen en had binnen notime alle afleveringen gezien. Ik voelde een grote leegte en moest deze op een of andere manier kunnen opvullen. Toen kwam ik erachter dat de serie gebaseerd is op de boeken van Diana Gabaldon. Ik heb geen seconde getwijfeld en gelijk alle boeken aangeschaft. Een ding is zeker, de boeken zijn nóg beter dan de serie. Binnenkort verschijnt er een uitgebreide recensie!

Q: hebben jullie nog een mooie toevoeging bij deze MUSEFIBO?


2 opmerkingen:

Dankjewel voor je lieve reactie! x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...